אולי זה ישמע לכם מוזר אבל עם השנים גיליתי שחודשי החופש הגדול יכולים להיות החודשים הכי קריטיים להצלחת העסק. הם הזדמנות מעולה לעשות את מה שהמתחרים שלכם לא עושים ולהשיג יתרון תחרותי משמעותי.
1. נתחיל ממה לא לעשות – לא להקשיב לכל מי שמספר לכם שזאת 'עונת המלפפונים', שאין מכירות ושכולם בחופש. למה? כי זה גם מוריד וזה גם לא נכון. זה לא נכון כי ישנם עסקים רבים שמשגשגים דווקא בחודשים אלו, כמו: קייטנות, בריכות שחייה, מלונות וגם עסקים שלא קשורים בהכרח לעונת הקיץ אך מנצלים את החודשים האלו לקדם את עצמם. ואנשים 'מורידים' הם בבחינת רעש רקע שמפריע להתמקד בעשייה וביוזמה חיובית שמקדמת את העסק. מכירים את המשפט 'מחשבה יוצרת מציאות'? האמונות, המחשבות והתפיסות שלנו משפיעות על המציאות שאנו חווים ועל התוצאות שאנו משיגים. ההמלצה, תחשבו מחשבות שאתם רוצים שיתגשמו עבורכם.
2. פיתוח מוצר חדש – אם אתם חולמים כבר זמן מה לפתח מוצר או שירות נוסף בעסק שלכם, תוכלו להקדיש לזה את הזמן כעת. ואם המוצר או השירות רלוונטי במיוחד לקיץ – אז בכלל שיחקתם אותה. האם ללקוחות שלכם מתעורר צורך חדש בחודשי החופש? אם העסק שלכם בתחום בילוי לילדים, לצעירים או לכל המשפחה – יש לכם פה כמעט אינסוף הזדמנויות. יפית וניסים, בעלי מתחם חדרי בריחה, סוגרים בחופש ימי כיף לשעות הבוקר עם מפעילי קייטנות ובנוסף הם מכינים סדנאות יומיות של יצירת חדרי בריחה. ובכלל הם מפרסמים בחודשים אלו באופן ממוקד לקהל של צעירים שמחפש לבלות ולהעביר את הקיץ בבילוי ממוזג וחוויתי. ואם אתם לא בתחום הבילוי פשוט תהיו יצירתיים; שלומי, בעל בית דפוס להדפסות תלת-מימד, ייבא מכונות דפוס תלת-מימד ביתיות ומשווק אותן לבני נוער כפעילות לחופש הגדול – פחות מסכים ויותר עשייה.
3. שיפור תהליכים – כעת זאת ההזדמנות לבחון את המנגנון העסקי שלכם. האם התהליכים שלכם פועלים באופן האפקטיבי ביותר? זה הזמן לשפר את התהליכים ולהפוך אותם למהירים יותר ולנכונים יותר.
על ידי יישום אסטרטגיות אלו, תוכלו גם לשפר את תהליכי קדם המכירה שלכם, וגם להגביר את שביעות רצון הלקוחות ובכך לשפר את שיעורי ההמרה של המכירות.
ואפשר גם לייעל את סידור הקבצים במחשב – יצירת תיקיות עיקריות שאתם משתמשים בהן ומיון הקבצים הרלוונטיים לכל תיקייה. זה עשוי לחסוך זמן רב בפעם הבאה שתזדקקו לקובץ מסוים ובמקום חיפושים אינסופיים – תצליחו לשלוף במיידי את הקובץ הנכון.
4. אסטרטגיה – זה הזמן להקדיש חשיבה קדימה על העסק: לדייק את החזון העסקי שלכם ולוודא שהוא גדול ומאתגר. חזון עסקי עונה על השאלה: איך העסק שלכם ייראה בשיא ההצלחה שלו? חזון הוא גדול ורחב יותר מאשר יעד. יעד הוא מדיד וחזון לא.
הסימן הטוב ביותר שניסחתם נכון את החזון העסקי שלכם הוא שמצד אחד אתם מרגישים התלהבות להשיג אותו ומצד שני תחושה של פרפרים בבטן. אחרי שדייקתם את החזון זה הזמן לפצח את הבידול שלכם שיבליט אתכם מעל כולם ויגרום ללקוחות לבחור דווקא בכם. בידול מסביר ללקוחות שלכם מה יוצא להם כתוצאה משימוש בשירות או במוצר(ים) שלכם. הבידול מתמקד בלקוח ולא בכם, לכן הניסיון, ההשכלה, או "אני" זה לא בידול. אבל "את הכי יפה כשנוח לך" זה בידול (של טבע נאות).
חזון + בידול – הם נוסחת ההצלחה העסקית.
5. הצבת יעדים – הנה ההזדמנות לסיים את השנה ברווחים גדולים. עדיין נותרה כמעט חצי שנה של עבודה עד לסיום 2023 וזה זמן מעולה להציב יעדים חדשים שיושגו עד לסופה. איך עושים את זה? מגדירים יעד מדיד וקונקרטי, ובהתאם בונים תוכנית פעולה המורכבת ממשימות שמקדמות ליעד צעד אחר צעד. חשוב לרשום ביומן מתי מבצעים כל משימה ומשימה כדי להבטיח שאכן תתבצע. תכנון נכון כעת יזניק את העסק שלכם בהמשך השנה.
למשל אייל, בעל עסק לבניית וכתיבת הרצאות, הציב יעד למלא את הסדנה הקרובה שלו עם 14 משתתפים, ובהתאם בנינו תוכנית פעולה, שכוללת קידום ממומן בפייסבוק ובגוגל, גיוס איש מכירות והכשרתו לביצוע שיחות מכירה ממוקדות, צילום סרטונים ומתיחת פנים עדכנית לאתר האינטרנט שלו.
שי, יזם בתחום הבנייה, הציב יעד של 1,200,000 שקלים הכנסות בחצי השנה שנותרה עד לסופה. תוכנית הפעולה שלו כוללת ייזום שיתופי פעולה עם אדריכלים של משרדי יוקרה, קידום בגוגל, יצירת נטוורקינג רלוונטי ויצירת סרטוני ממליצים.
יש את אלו שתמיד ימצאו סיבות ל'למה לא' ויש את אלו שימצאו את הסיבות ל'למה כן'. אלה האחרונים הם אלו שיוזמים, מקדמים ומשיגים. אוגוסט הוא חודש של עבודה שעשויה לשנות באופן מהותי את האופן שבו העסק שלכם מתנהל ואת התוצאות העסקיות שתשיגו.